Ich hatte Pro Alloy angeschrieben wegen dem WRC LLK den man da sieht, der ist tatsächlich nicht für den MK3, und außerdem gefragt ob so einer geplant ist oder sonst irgendwelche Änderungen, speziell im Hinblick auf den teilweise verdeckten Kühler. Das ist eben als Antwort gekommen (zumindest sehr schnell):
Hello George, many thanks for your enquiry. We only offer the one variant of the 2.0 litre “Ecoboost” intercooler for the Mk3 Focus and you are correct that a small portion of the core is obscured by the bumper bar. Although this portion of the core does not receive a direct hit from the airflow, it does still add to the internal flow capabilities of the intercooler. Due to the fin arrangement of the core’s construction, we prefer to use a taller core with a wider tube spacing which presents greater air to tube contact, keeps internal flow to a maximum and causes minimal disruption of air flow to the radiator. All of our intercoolers are based on this tube and fin arrangement, whereas the cp-e unit seems to have a much denser core. It may even be a bar and plate core which if so, would make this unit far heavier than our version. The cast end tanks do work nicely in terms of minimal flow resistance, but wherever possible you will see that our intercoolers use shaped and flared pipes on fabricated tanks and we try to eliminate dead spots in our end tanks to keep flow as consistent as possible. We have also found huge benefits in installing our front air guide which again improves airflow across not only the intercooler, but also the rest of the cooling package.
The thicker, tighter pitched core of the unit you show may have more tubes in direct airflow, but the rear of the core will receive a very disrupted air feed which can only get worse when this second hand air reaches the radiator. Our intercooler end tank design and core are near identical to our well proven RS500 Focus intercooler which I’m sure you know were all supplied by us for fitting on Ford’s production line. This was after considerable testing and research between us and the Ford engineers, and we are still supplying intercoolers to Mountune here in the UK for distribution to Ford across the globe. This includes the Ecoboost powered cars and the new three cylinder Fox engines.
I hope you find the above information useful, and would be happy to discuss any of the points raised if you require any further information. We would like to thank you for your interest and may we wish you all the very best for the new year.
Kindest regards,
Chris Hazell
Technical Sales
PRO ALLOY MOTORSPORT LTD
Tel: 0845 2267561 Fax: 0845 2267591
http://www.proalloy.co.uk/
Beigefügtes Bild:
Grob zusammengefasst: Bei Pro Alloy ist man überzeugt einen sehr guten Kühler zu haben (logisch). Die Höhe hinter der Strebe wird zwar weniger von Fahrtwind durchströmt, wirkt aber trotzdem positiv auf den Luftdurchsatz des Kühlers. Überhaupt wäre der Luftdurchsatz incl. der Ein- Auslässe bestens optimiert. Zudem sollen die großen Einlassflügel viel bringen, auch für den Wasserkühler. Ein schmalerer Kühlerkern sei besser für den dahinter liegenden Wasserkühler, weil ich den CP-E direkt angesprochen habe meint Chris, dass die Luft an dessen Ausgang deutlich schlechter wäre (Verwirbelung?), neben dessen sehr viel höherem Gewicht im Vergleich zum PA. Der PA wurde mit Ford Ingenieuren entwickelt, basiert auf dem für den RS500, wird auch für Mountune gefertigt und weltweit verkauft, und alle sind glücklich damit 0197.gif
LevelsPerformance hab ich auch versucht zu kontaktieren, leider bisher erfolglos weil meine mails in deren spam landen, hab einen account bei focusstorg gemacht, wurde gesperrt als spam account... die mögen mich nicht da drüben 0197.gif